3. PRISER & BETALNING
3.1 Prislista
Avgifter utgår enligt prisuppgifter på
booet.se, om inte annat avtalats. Alla avgifter är beräknade i SEK och exklusive lagstadgad mervärdesskatt (moms). Avgifter kan bestå av rörliga, fasta eller engångsavgifter.
3.2 Betalningstid
Fakturor skall betalas inom 30 dagar efter fakturadatum, om inget annat avtalats.
3.3 Fakturering
Kunden väljer om fakturor skickas via e-post eller vanlig post och anger fakturaadress. Det är kundens ansvar att se till att fakturaadressen och faktureringssättet är uppdaterade och korrekta.
3.4 Betalningspåminnelser
En påminnelse skickas via e-post till fakturaadressen 7 dagar efter förfallodatumet. Om fakturan fortfarande är obetald efter 21 dagar, skickas en påminnelse till kundens postadress. Efter 60 dagar skickas en inkassofaktura, och efter 81 dagar skickas ärendet vidare till Kronofogdemyndigheten. En påminnelseavgift kan tillkomma vid försenad betalning enligt lag.
3.5 Annullering
av tjänsten Vi förbehåller oss rätten att vägra eller avbryta din beställning när som helst av vissa skäl inklusive men inte begränsat till:
- Tillgänglighet av tjänsten
- Fel i beskrivningen eller priserna för tjänsten
- Fel i din beställning
- Vi förbehåller oss rätten att vägra eller avbryta din beställning om bedrägeri eller en obehörig eller olaglig transaktion misstänks.
3.6 Dröjsmålsränta
Vid betalning efter förfallodatumet kan dröjsmålsränta debiteras enligt räntelagen.
3.7 Höjning av avgift
Booet kan höja avgiften för nästkommande fakturaperiod. Under pågående fakturaperiod kan avgiften höjas om det beror på förändringar i skatt eller myndighetsutövande eller andra omständigheter som företaget inte har kontroll över. Kunden meddelas om avgiftshöjningen minst 30 dagar i förväg.
3.8 Sänkning av avgift
Avgifter kan sänkas utan förhandsmeddelande till kunden, men eventuell sänkning träder i kraft först vid nästa fakturaperiod.
3.9 Kostnadsfri provperiod
Booet kan, utifrån eget tycke, erbjuda tjänsten med en kostnadsfri provperiod under en begränsad tidsperiod. Om kunden registrerar sig för tjänsten för att nyttja en kostnadsfri provperiod av tjänsten kommer kunden inte att debiteras förrän den kostnadsfria provperioden har löpt ut. Kunden kan endast nyttja provperiod vid ett (1) tillfälle per år om inget annat explicit avtalats mellan kunden och Booet.
Vid sista dagen av den kostnadsfria provperioden, såvida du inte har sagt upp tjänsten, kommer du automatiskt att debiteras de tillämpliga avgifterna för den typ av tjänst du har valt.
När som helst och utan förvarning förbehåller sig Booet rätten att (i) ändra villkoren för erbjudandet om gratis provperiod eller (ii) avbryta ett sådant gratis testerbjudande.